asker

Anonymous asked: I loooove your blog! Keep on being wonderful! (also, no updates on your art blog???)

sesshachan:

Anon you leave me speechless for many reasons. 1. Bless you for liking me and my blog.

2. I have not updated my art blog because of 4 reasons

  1. I feel immensely horrible for not being able to finish my advent. going back makes me feel like i just added another unfinished thing to my list of unfinished things. and i told myself i would do it this time. of course I could upload my rough sketches and  possibly write stories for the remaining days, because yeah, sometimes i cam up with more stories than pictures… i drew all of my requests, but i told myself i’d fix the bits and pieces to upload and it didn’t happen… i feel so ashamed…
  2. then i got into writing a lot of short de-aged dean stories that ended up not being so short and are now sitting in my ipod… i wanna upload those too but then i start wondering if i should make a ao3 for my stories too… Also
  3. My dear friend Waterchuck has a glorious mother who graced me with a small sketchbook that i know use on a daily basis for all of my classes. I have so many things I wish to show everyone but this ties into 4 where…
  4. I get too distracted in the day to lift up my scanner and scan all the pictures and dumb comics i made. like i go thinking ‘maybe i’ll do it today!!!’ and then i see the tiara i have been making for myself and decide to work on it some more, or i see my yarn and decide it’s a good day to crochet… i don’t win…

But dearest anon… i think i might just do what i said before and just upload my rough pictures and sketches and write out the little stories for the days i don’t have pictures for and just call it a year…

I’d still feel uber bad though… Does anyone think that’d be acceptable?

So this got put on my rebloggy-blog, and i thought I’d share it here because it mainly pertains to my absence… I apologize followers…

I really do…

But if you think it would be okay to just “finish what i started” even if they are just rough sketches and short stories, i may not feel so bad and find a little time to add what i have and move on to the next challenge, scanning new things that i’ve been working on since christmas…

Album Art

sesshachan:

"Do You Wanna Go Play Batman?"
(An SPN Parody of Frozen’s “Do You Wanna Build A Snowman”)

Note: Sorry about the background noise. The heater is loud and it’s too cold to even dare to turn it off. But it’s not that bad. Also, I tried making my voice change for the different ages, but it sounds a little off pitch…

Sammy?

-knock knock knockknock knock-

Do you wanna go play Batman?
We’ve been stuck inside all day.
Dad has been driving day and night,
Now we have time
Come on don’t be that way!

I know that we’ve been busy,
I wish that you knew,
But I cannot tell you why.

Do you wanna go play Batman?
I might even let you be Batman.

(Leave me alone jerk)

Fine bitch, bye.

S: Dad, I have homework!

J: That doesn’t matter. You’re gonna train today.

-knock knock knockknock knock-“

Do you wanna go play Batman?
You have been studying too hard.
I’m getting so bored now I might get sick.
I’ll let you take your pick of weapons from the car.

Just don’t tell dad.

I know that I’m obnoxious.
I can hear it now,
Replaying inside my mind.

Bitch, Jerk! x4

D: He didn’t mean to hit so hard, Sam…

S: Ugh! Whatever, I have a paper to finish… So Just— just leave it, Dean!

D: Okay…

—-

D: Hey guys! I brought dinner, who’s hungry— huh?

S: Why doesn’t it matter to you that I got a scholarship?! Gah! I cant wait to get out of here!
J: If you walk out of that door, don’t you dare think about coming back.
S: Don’t worry I wont.

D: Sammy, wait a second!
S: No, Dean. I’m done. I’m just— I’m done.

——

J:Dean, finish up. I’ll be in the car.
D: Yes, sir

-knock knock knock-
Sam?

I know you aren’t in there.
You left for college yesterday.
You and dad just kept on butting heads,
Some hurtful words were said, 
And bruises made.

I’m sure I couldn’t stop you
Even if I tried.
We’re not a family without you.

Do you wanna go play Batman?

Enjoy my friends…

I’m reblogging this here, in case you all don’t follow my main fandom blogging blog. I told y’all if I decided to share my voice and my parodies I would. 

So here you go!

PS. I’m thinking of changing my blog name, but don’t worry, I’m going to keep consulting timelord, but i’ll be a redirect page, so once i get everything set up, I’ll go through with it. it won’t be too soon, but keep it in mind.

ArtistSesshachan
TitleDo You Wanna Go Play Batman
AlbumI Make Myself Cry At Night
So I ordered these stickers from Nocek's Storenvy shop before I came home for my winter break, and they came in today!! And I'm pretty sure I'm going to carry the thank you card everywhere I go in my notebook because it's just so cute!! I walked back to my place with the biggest smile, just cuz I knew what it was when i pulled it out of my mailbox.
I’m so happy right now, I’m telling everyone I know on like, every social network I pretty much have…

So I ordered these stickers from Nocek's Storenvy shop before I came home for my winter break, and they came in today!! And I'm pretty sure I'm going to carry the thank you card everywhere I go in my notebook because it's just so cute!! I walked back to my place with the biggest smile, just cuz I knew what it was when i pulled it out of my mailbox.

I’m so happy right now, I’m telling everyone I know on like, every social network I pretty much have…

Happy Christmas Eve! And Many Apologies from me!

So, as I said, I took a break from drawing in order to study and prepare to go home. Probably the best worst idea ever. 1. I got to study for my tests and this massive paper that was due like… a year ago (teacher said they’d let me make it up so whoo hooo). But 2. Since I’ve come home I’ve been pretty much sleeping… Like… The week before finals I was running on 4 hours of sleep per day and then by the time I came home, I didn’t even sleep at all that night/morning (not even naps!!).

But I said this before, and I’m saying it again. Even if it’s late I will post 25 Winter/Christmas themed pictures. I can promise you that.

For those of you with requests. Let it be known that I worked on those first, and I had pictures In the order I knew I wanted to post them. So they will be numbered by the day they were suppose to be. Be prepared for confusion.

I hope you all have a happy holiday!

*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala*: ・゚✧

Just My Cup of Coffee

I feel bad that I haven’t been posting for my advent or anything, so have some de-aged Destiel ‘Coffee Shop’.

Soon I’ll be done with finals and I’ll get some pictures done. Promise!

*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala*: ・゚✧

Ps, requests for the advent are still open: here and here

Sam couldn’t handle it. It just couldn’t be real but, sadly, it was.

It was just a quick-and-easy, in-and-out hunt. Well, it was suppose to be. But of course they didn’t think that the witch had some weirdo booby trap set up just in case someone gave her the slip. Of course Dean tried to protect him and Cas tried to protect Dean.

So now Sam was having a staring contest with not one but two pairs of big eyes.

This was not his day.

"Come on guys don’t give me that look."

"We wanna play Sammy. ‘s not fair!" Dean, looking like he was about four years old, crossed his little arms over his chest. Castiel, appearing to be the same age, was looking over at his charge and slowly imitated his stance and facial expression. No matter how intimidating they (mostly Dean) were trying to be, Sam had to admit they were pretty adorable.

"Guys seriously, we ganked the witch but the spell’s gonna take a day or two, at least, to wear off. For now, we should lay low." Sam looked at their tiny faces, although he was relieved when they could still remember who he was, and that their clothes had shrunk with them; they both had the mentality of children. Earlier, Dean wanted to drive the Impala, but settled for imitating Sam in the back seat all the

Read More

A sincere apology

I’ve been absent from doing my SPN advent for a few days, and I feel bad, but this is the second to last week of the semester. That means last minute presentation to work on, “studying”, going to classes is a definite must. All my free time will be spent on actually trying to relax about and during the finals. On the plus side, I finish them on Tuesday night and I’m going home one Wednesday, so that’s when I’ll get down to more coloring and stuff. I have a few half complete, but I still want them to look nice so. Yeah…

This just means you all have that much time to give me some more input on requests! Remember, anything goes as long as it has a winter theme. Wether it be hot coco, snowball fights, cuddling, decorating, etc. Same goes for characters, you can give me any ship, or a group, fanon or canon, crack, I don’t mind. This isn’t just for me, It’s for my followers new and old and for the SPN fandom because after the mid-season finale we need some more happy.

You can send me a request here or here, I don’t mind.

See you in a week!

*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala/Sesshachan*: ・゚✧

C: Dean, may I have another?
D: Sure, but man, maybe you should slow down a bit. If you keep up at this pace there won’t be enough left for when Sam and Kevin get back from the grocery store.
C: I enjoy them, Dean. They are very good and if it comes to it, you could always make them more.
D: They aren’t anything special… Just trying to liven things up for Christmas. You know, make it a good one for all of us.
C: Well, you have a way with food. So far, you have not made a single thing I have not liked.
D: You scarf down desserts like there’s no tomorrow.
C: You are exceptionally good at desserts.
D: Geez, get back to hanging balls on the tree.
C: Just one more?
D: -amused sigh-

Another request!

I liked the way this looked on paper so I just kinda fiddled with it. I like it. 

I don’t know how my thought process said, “Request wants sweaters and decorating the tree” to “OMG BUT THEY NEED COOKIES!!!!”

I’m sorry…

*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala/Sesshachan*: ・゚✧

Me: Abaddon, I know it’s a silly question. But I’m curious, how do demons feel about the holiday season?Abaddon: I’m happy you asked. Demons actually love the holidays, there’s so much… Promise, I suppose. Humans get so desperate and greedy. We make promises, “I can get you a boyfriend.” “I can make this the best holiday season for you.” “I can help grandma.”, etc.M: I heard that under your rule, there have been multiple breaks of contract. How do those changes effect the holiday promises?A: Obviously, it works the same. “You buy it, we break it.”M: I see… Um is there anything else demons do this time of year?A: We actually do have a “Christmas party”, we even decorate a tree with handmade ornaments that the other gather and make themselves.M: Really?! That sounds interesting.A: It is, actually. Here, I just made this a bit before the interview. It’s my favorite so far.M: Oh… I see…A: He doesn’t. [laughs]M: …
It may not be the 5th anymore, but here you go Happy belated 5th!
I really like Abaddon, okay? So I had to have her a a part of my advent. 
Just in case you’re curious, I’m still taking requests, so don’t be shy.
Hopefully, I’ll be back later for the picture for the 6th.
See you!
*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala/Sesshachan*: ・゚✧
Me: Abaddon, I know it’s a silly question. But I’m curious, how do demons feel about the holiday season?
Abaddon: I’m happy you asked. Demons actually love the holidays, there’s so much… Promise, I suppose. Humans get so desperate and greedy. We make promises, “I can get you a boyfriend.” “I can make this the best holiday season for you.” “I can help grandma.”, etc.
M: I heard that under your rule, there have been multiple breaks of contract. How do those changes effect the holiday promises?
A: Obviously, it works the same. “You buy it, we break it.”
M: I see… Um is there anything else demons do this time of year?
A: We actually do have a “Christmas party”, we even decorate a tree with handmade ornaments that the other gather and make themselves.
M: Really?! That sounds interesting.
A: It is, actually. Here, I just made this a bit before the interview. It’s my favorite so far.
M: Oh… I see…
A: He doesn’t. [laughs]
M: …

It may not be the 5th anymore, but here you go Happy belated 5th!

I really like Abaddon, okay? So I had to have her a a part of my advent. 

Just in case you’re curious, I’m still taking requests, so don’t be shy.

Hopefully, I’ll be back later for the picture for the 6th.

See you!

*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala/Sesshachan*: ・゚✧


Top of the Christmas tree Castiel

Still hurting from last night, so I decided to try and draw Kevin getting ready to put Cas on top of the Christmas tree. 
Btw, I’m probably going to be in denial for the remainder of the advent, not only because I don’t wanna believe it, but I know he’s probably gonna show up a few more times including another request…
So yeah #KevinLives
This was gonna be a quick sketch but then I started adding colors and just went with it.
FYI, requests are still open, people. So if you’ve got something you’d like to see in my event, let me know~
See you next time my pretties!
*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala/Sesshachan*: ・゚✧

Top of the Christmas tree Castiel

Still hurting from last night, so I decided to try and draw Kevin getting ready to put Cas on top of the Christmas tree. 

Btw, I’m probably going to be in denial for the remainder of the advent, not only because I don’t wanna believe it, but I know he’s probably gonna show up a few more times including another request…

So yeah #KevinLives

This was gonna be a quick sketch but then I started adding colors and just went with it.

FYI, requests are still open, people. So if you’ve got something you’d like to see in my event, let me know~

See you next time my pretties!

*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala/Sesshachan*: ・゚✧

S: Look at all this stuff.
G: Hmm? Uh huh, cute.
S: You think? Maybe you should get something from this place. You know, something that isn’t completely made of sugar?
G: There is nothing that will make me leave this stand without something sweet too. Nice try, Sam.
S: You and Dean are hopeless.
G: Yeah, but you love us.
S: God help me…

First request done :)
I’m gonna b mixin’ them up so that there won’t be too requests in a row.
I really hope this is okay, I hadn’t heard of a Christmas market until this request. I did a bit of research and just… did this. Sorry if I did it wrong…

Kinda just kept adding things to Gabriel’s arms, and it’s all candies and cookies… Am I sorry, no…

So much winter clothing… I just keep making up stuff to put on people. Whatevah~

Well, I’m not really sure If I’ll make it tomorrow, because I have  ton of stuff for school to do tomorrow. But just in case, I will try and get the next set make for Thursday.

Happy December 3rd!

*: ・゚✧ Consulting Timelord in the Impala/Sesshachan*: ・゚✧